Välkommen!

här kommer min blogg från Oranmore, Galway.

söndag 8 maj 2011

Ett tag sen nu

Hejsan

Ett tag sen sist, men det har varit så mycket program så jag har inte riktigt haft ork eller tid att skriva här.
Nåja, mina föräldrar var på besök, det va helt kul, vi for på tour både till Cliffs of Moher och till Connemara. Det var riktigt fint.
Nu har jag även fått två nya rumskompisar, från Frankrike igen. Pauline for ju hem för ca två veckor sedan, det var faktiskt ganska ledsamt..
Nåja, de här två nya är bara 18 år, har bara träffa dom i ca 20 min igår kväll, de sov över hon sin klasskompis (som är dude) eftersom han inte ville sova ensam i sitt rum. (Hm)... iaf, ganska skönt att få en till natt för sig själv.
Jag har bott en vecka själv i ett tre personers rum. Ganska skönt att få lite egentid ändå.
Jag ska jobba idag, imorgon och på tisdag ännu, så blir jag ledig onsdag och torsdag. Kommer bli rätt mycket folk på hotellet har jag en känsla av.

Men nu är det bara 5 veckor kvar. Jag trivs nog här men jag skulle hellre bo i något lägenhetshus och inte på hotellrum, vill helst bo i eget rum. Men men, några veckor ska man väl klara. Jag och Pia funderar på att höra om vi kan bo två i ett rum. Men vi får som sagt se hur det blir. Hotellet vill ju ha så många rum som möjligt för gästerna..

Funderar med Pia att fara och rida någon dag, på utflykt, jag är lite rädd för att rida men det är något jag skulle vilja testa. Och sen funderar vi på en utflykt till Belfast nån gång om vi kan ta ledigt samtidigt. Man ska väl ändå passa på att fara runt och utforska Irland när man väl är här.

Nu ska jag vila lite före jobb.

Tjo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar