Välkommen!

här kommer min blogg från Oranmore, Galway.

söndag 13 februari 2011

Varför ska nu allt vara så svårt?

Jahapp, idag kände jag mig ganska värdelös de sista timmarna på jobbet. Kockarna är lite vresiga tycker jag ibland. Eftersom allt jag gör är fel tydligen. Men jag gjorde endast ett riktigt fel idag, och det var att jag tog order fel från en gäst, så gästen fick en steak burger istället för en steak sandwich.
Men det var ändå inte så farligt, det kunde ju vart värre. John muntra upp mig med att säga att det har hänt hundratals gånger :)
Dessutom är jag ju bara praktikant... ^^

Jag har två dagar ledigt nu, och det behövs verkligen. Mina handleder börjar värka av alla tallrikar som jag överbelastat dom med. Och fötterna svider.
Igår kväll var det också väldigt stressigt eftersom hela restaurangen var full. Valentine's day.
Jag fick ansvaret att stå i köket och hålla reda på alla beställningar från bongmaskinen och bära ut tallrikar. Men det gick ju som det gick. Bra till en början, men sen vart det för många lappar och för mycket info på lapparna att jag till slut tog ut rätt tallrik, till fel bord.
Men det gick även att fixa till så det var inte katastrof. Men nog vart jag helt stressad över det ändå nog. Typiskt mig det.

Annars var det en helt bra kväll.
Imorgon ska jag satsa på att vila, eller kanske fara till stan en sväng.

Bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar